Buat yang Suka Dakwah Coba Baca Ini

Buat yang suka dakwah. Secara kita-kita barangkali tidak bisa dakwah juga. Mudah-mudahan jadi pada suka dakwah, cinta dakwah hingga kemudian hidup dan mati dalam dakwah. Aamiin.

Buat yang Suka Dakwah

Kemudian suka dengan amal-amal kemanusiaan juga. Suka juga memberi makan, obat-obatan, pakaian, pendidikan dan semua jenis kebaikan lainnya. Amal jariyah lainnya. Coba dah ikuti instagramnya @ebitlew juga @derrysulaiman.

Bismillaah walhamdulillaah.

Mudah-mudahan hidayah datang juga buat kita semua. Hati kita juga makin bersih, suci, hilang kepekatan sebab dosa dan maksiat. Cinta-cinta sama urusan kesusahan hamba-hamba Allah yang lainnya. Suka bantu hamba-hamba Allah yang lain. Ini jadi luar biasa dahsyatnya ini kebaikannya.

Buat yang Suka Dakwah

Dari Instagram @ebitlew: https://www.instagram.com/p/CKtk9j8F5Bj/

https://www.instagram.com/p/CKtk9j8F5Bj/


Ya Allah menangis saya hari ini gembira. Seramai 157 orang mengucap syahadah. Satu kampung memeluk Islam petang ini. Semuanya dengan rela tanpa paksaan memeluk Islam. Mereka tiada kepercayaan agama. Dari suku Bajau Laut Semporna Sabah atau digelar gipsi laut.. Mereka tinggal dalam bot atau pondok kecil atas laut.

Saya ke sana untuk beri bantuan. Dengar mereka susah juga putus bekalan makanan. Mereka juga susah sangat. Bajau laut kumpulan manusia tanpa negara. Tengok anak kecil terus menangis. Berebut-rebut juga datang dekat saya. Mereka beri nama anak selepas setahun kerana risiko kematian tinggi untuk anak bawah setahun.

Tiba-tiba ramai juga tanya saya siapa tuhan. Tuhan tu apa. Saya terus sebak. Saya dengan penterjemah tanya pernah tak sesiapa terangkan tentang agama. Mereka jawab tiada. Kami tak tahu. Tolong bagi tahu kami. Saya terus sebak. Jadi saya kumpulkan semua di keliling bot tadi.

Mereka semua terus percaya. Saya ajar mereka syahadah. Inilah hari paling sedih juga gembira dalam hidup saya. Terima kasih Allah.

Saya akan terus bantu makanan untuk seluruh kampung atas laut ini. Saya tengah urus untuk bina sekolah. Tengah cari guru ustaz untuk mengajar mereka. Saya akan bayar gaji guru-guru yang sedia mengajar disini.

Ya Allah bantulah mudahkanlah diriku untuk pastikan anak-anak ini menjadi manusia berguna-ebitlew

Met shalawat yaaa… Met doa-doa…

***

Buku Tentang Dakwah dan Doa: https://bukuyusufmansur.com/catalog/book-detail/8

Mungkin Anda juga menyukai

Tinggalkan Balasan

%d blogger menyukai ini: